ordinato un goretex da un grosso fornitore su ebay. pagato con paypal, aspetto almeno una mail di conferma ma niente.
quindi lo contatto, ma nessuna risposta.
passo al feed negativo, ma ancora nessuna riposta.
allora apro un contenzioso con paypal ed ecco cosa viene fuori:

io:
paid the 6 of july. no comunication, no email, no answer and no item received.i just received an other item from uk from another seller, so it must not be the shipping that is late.i've left a negative feedback and still i received no contacts from him.his feedbacks are growing so it seems he is online.i think he has no intention to ship me the item. that's all.

il venditore:
hi,this item was posted,as soon as paid, i have proof of posting.the person declined insurance.item not counted as lost until 25th day by post office.paypal advises all buyers to take out ins options.cheerspat

capite che ora i venditori si barricano dietro il fatto che non viene chiesta l'assicurazione. a quanto pare la "royal mail airmail (small packets)" non è tracciabile (vi risulta?). quindi se si perde il pacco sono caxxi vostri.